R&D

Registrační číslo projektu: CZ.01.1.02/0.0/0.0/16_084/0009908

Název projektu:

Průmyslový výzkum a experimentální vývoj malého městského elektromobilu a nástrojů pro jeho výrobu

V projektu je výzkum a vývoj zaměřen na konstrukci malého městského elektromobilu kategorie „L6“ za účelem:

– levné a jednoduché výroby

– Zvýšení dojezdové vzdálenosti zejména v důsledku snížení celkové váhy

– Vývoj jednoduchého ekologického vozidla s minimální údržbou a s minimálními provozními náklady pro městský provoz.

Cílem je vyvinout a vyzkoušet nejvhodnější technologické a konstrukční řešení dostupného malého městského elektromobilu. Vozidlo bude obsahovat pouze nezbytné prvky pro provoz a bezpečí.

Za účelem jednoduché a levné výroby bude vyvinuta karoserie z lehkých a levných kompozitních materiálů, které budou navzájem spojeny lepením. Bude vyvinut lehký a pevný samonosný podvozek za použití speciálně navržených hliníkových profilů.

Bude vyvinout malý městský elektromobil, který bude možno malosériově vyrábět s nízkými výrobními náklady tak, aby byl konkurenceschopný a uplatnil se zejména v městském provozu. Projekt spadá do oblasti CZ –NACE 29: výroba motorových vozidel (kromě motocyklů), přívěsů a návěsů.

Připravované vozidlo je určeno pro malosériovou výrobu v objemu 500 -1000 ks/rok. Jde nám o to nabídnout jednoduché, lehké vozidlo, ekologicky vstřícné, s minimálními provozními náklady, snadné k pochopení a opravě. Vozidlo bude mít atypicky rozmístěná sedadla šikmo za sebou, takže spolujezdec sedí vpravo za řidičem. Díky tomu dosáhneme malé šířky a délky vozidla, což je důležité pro městský provoz a parkování, řidič má dobrý výhled na obě strany a vedle sebe úložný prostor, např. i na přepravu invalidního vozíku.

Zadání pro vývoj vozidla:

– Vyvinout pevný, ale lehký podvozek z desek vložených do speciálních hliníkových profilů

– Vytvořit karoserii vozu z kompozitních materiálů na hliníkový podvozek pro vozidlo, které spadá do kategorie „L6“, maximální rychlost je 45 km/h, váha 350 kg.

 – Navrhnout karoserii z kompozitních materiálů pro výrobu vakuovým lisováním.

– Navrhnout nejvhodnější způsob pohonu pro vozidla kategorie „L“.

 – Zohlednit omezené možnosti malosériové výroby.

Předpokládaným výsledkem je vytvoření prototypu vozu na elektrický pohon pro následnou malosériovou výrobu. Základem by měla být hospodárnost a krok k ekologii. Výsledný vůz by měl být malý, lehký a levný, s minimální spotřebou a možností půjčování nebo car – sharingu.