Combatra spol. s r.o. | Tel: +420 602 492 852 | Email: info@combatra.cz


Malý městský elektromobil FIDO

Zhoršující se životní prostředí a omezené zdroje fosilních paliv zákonitě povedou k elektromobilitě. Proto jsme vyvinuli malý městský elektromobil kategorie malého motocyklu AM o maximální rychlosti 45km/h a váze 350kg, který je určen pro mladé řidiče od 15-ti let a seniory, ale lze využít i jako vozidlo pro turisty, pro invalidy, na nákupy, rozvoz pošty, pizzy nebo v západní Evropě se rozmáhající car-sharing (sdílení vozidel).

Karoserii vozidla jsme vyvinuli ve spolupráci s Vysokou školou umělecko-průmyslovou, při konstrukci byly využity zkušenosti ze stavby závodních automobilů. Autor projektu a hlavní konstruktér p. Jaroslav Vorel je 4-násobný mistr republiky ve formulových vozech z let 1978 až 2000, svoje vítězná auta si sám konstruoval a stavěl, zabýval se i výrobou závodních komponentů pro PRC (Pedraza Racing Club) a sériovou výrobou dětských buggy-vozítek.

O propagaci a obchodní stránku projektu se stará ing. Miloslav Kolomazník. Ing. Kolomazník vystudoval technologickou fakultu Vysoké školy strojní a textilní v Liberci, absolvoval postgraduální studium na Vysoké škole ekonomické v Praze, řadu let pracoval v podnicích zahraničního obchodu, byl vyslán na několik zahraničních misí, jeho firma se zabývala dovozem textilních surovin a stavbou a pronájmem lodí, je zapojen do přípravy projektu na energetické využití komunálního odpadu.

Připravované vozidlo je určeno pro malosériovou výrobu v objemu 500 -1000 ks/rok. Jde nám o to nabídnout jednoduché, lehké vozidlo, ekologicky vstřícné, s minimálními provozními náklady, snadné k pochopení a opravě. Vozidlo má atypicky rozmístěná sedadla šikmo za sebou, takže spolujezdec sedí vpravo za řidičem. Díky tomu jsme dosáhli malé délky (2 450mm) a šířky (1380mm) vozidla, řidič má dobrý výhled na obě strany a vedle sebe úložný prostor. Interiérové prvky jsou navrženy stejně jako karoserie z kompozitu vyplněného pro vysokou pevnost a lehkost pěnou. Obsahuje pouze prvky nutné k funkci vozidla a bezpečí přepravovaných osob. Vozidlo se může vyrábět nejen s elektrickým pohonem, ale i s dieselovým motorem. V prvních letech výroby předpokládáme větší podíl dieselové varianty, v které bychom měli zejména po cenové stránce úspěšně konkurovat značkám Ligier nebo Aixam, postupem času s rozvojem elektromobility lze předpokládat zvyšování podílu elektrické verze.

Vozidlo je určeno pro tuzemský i zahraniční trh a na výstavách vzbudilo zájem jak koncových uživatelů, tak potenciálních distributorů, kteří se rekrutují z prodejců elektrokol, motycyklů, čtyřkolek atd. Zahájení sériové výroby předpokládá k stávajícímu stavu projektu a výrobnímu zařízení další investici ve výši cca 10 mil. Kč.

Za účelem rychlého uvedení vozidla na trh hledáme partnera (partnery), kterému bychom odprodali 5-ti až 50-ti % podíl na našem projektu, nevylučujeme ani kooperační výrobu v jeho závodě. Návratnost vkladu předpokládáme do 4 let.

V případě zájmu o spolupráci nás neváhejte kontaktovat.

Ing. Miloslav Kolomazník TEL +420 602 492 852, EMAIL info@combatra.cz

Karoserie

Karoserie vozu můžeme dělit na dvě části, a to hliníkový rám (na obrázku červený) a plastový kryt. Hliníkový rám je zároveň podvozek a tudíž plní funkci nosnou, konstrukční i estetickou. Plastový kryt je upevněn na konstrukci svařené z hliníkových profilů 30 x 30mm. Tato karoserie se skládá z nejnižšího možného množství dílů pro snadnou výrobu a vyšší tuhost skeletu. V jednotlivých otvorech konstrukce jsou umístěny dveře, okna a plátěná otevírací střecha. Stěrač předního okna je umístěn za plastovým krytem, který tvarově přechází do interiéru.

Verze bez dveří

Nabídka takového druhu vozidla by měla obsahovat také jednoduchou verzi bez dveřního rámu a beze skel. Tato verze je určena pro teplé klimatické podmínky a nese pouze jedno, čelní sklo. Dveře jsou nahrazeny pouze bezpečnostním rámem.